ECU دیزل ژنراتور - ECM دیزل ژنراتور – ای سی یو دیزل ژنراتور بهسان دیزل

شرکت بهسان دیزل در راستای خدمات دیزل ژنراتور به مشتریان عزیز ، تامین قطعات و تعمیرات انواع ECU  دیزل ژنراتور یا ECM دیزل ژنراتور انجام ودر صورت نیاز به ای سی یو دیزل ژنراتور انواع موتور دیزل ژنراتور ولوو ، کامینز، پرکینز و کاترپیلار با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید. در ادامه به نحوه کارکرد ECU وECM دیزل ژنراتور می پردازیم.

ECU  دیزل ژنراتور ( مغز و دستور دهنده موتور )

یک واحد کنترل موتور (ECU)، که معمولا به عنوان یکماژول کنترل موتور (ECM)نامیده می شود، نوعی از واحد کنترل الکترونیکی است که یک مجموعه از محرک های موتورموتور احتراق را کنترل می کند تا عملکرد مطلوب موتوررا تضمین کند. این کار با خواندن مقادیر زیادی از سنسورها در موتور انجام می شود، تفسیرداده ها با استفاده ازنقشه های عملکرد چند بعدی (به نام جداول مراجعه) و تنظیم کنندهموتور انجام می گیرد. قبل از ECM دیزل ژنراتور ،مخلوط هوا و سوخت، زمان اشتعال و سرعت بیکاری مکانیکی تنظیم شده و به صورت پویا با استفاده از ابزار مکانیکی و پنوماتیک کنترل می شود.

اگر ای سی یو دیزل ژنراتور بر روی خطوط سوخت کنترل شود، آن را به عنوان یک سیستم مدیریت موتور الکترونیکی EEMS  نامگذاری می کنند. سیستم تزریق سوخت نقش مهمی در کنترل عرضه سوخت موتور دارد. کل مکانیسم EEM توسط یک دسته از سنسورها و محرک ها انجام می شود. اکثر موتورهای مدرن از یک نوع تزریق سوخت برای تزریق سوخت به سیلندر استفاده می کنند.  ECU  دیزل ژنراتور  مقدار سوخت تزریق را بر اساس تعدادی از خواص سنسور تعیین می کند سنسورهای اکسیژن به ECU می گویند که آیا موتور در حال رشد غلیظ (سوخت بیش از حد و یا اکسیژن بسیار کم) و یا در حال اجرا بدون چربی (بیش از حد اکسیژن و یا مقدار کمی سوخت) در مقایسه با شرایط ایده آل (شناخته شده به عنوان استوژیومتریک) است.

در سنسور موقعیت دریچه گاز ECM دیزل ژنراتور تا زمانی که شتاب دهنده (پدال گاز) فشار داده می شود، تا زمانی که پدال گاز شستشو داده شود، بازمی شود. سنسور جریان هوا جرم مقدار هوا را به داخل موتور از طریق دیافراگم جریان می دهد. سنسور دمای خنک کننده موتور اندازه گیری می کند که آیا موتور گرم شده یا خنک است.اگر موتور هنوز سرد باشد، سوخت اضافی تزریق می شود.

کنترل مخلوط هوا و سوخت بر روی کامپیوتر با یک اصل مشابه طراحی شده است، اما یک موتور سوپاپ یا موتور پله ای مخلوط  بر روی  کاسه شناورکاربراتور نصب شده است.

اکثر سیستم های موتور دارای کنترل سرعت در ECU هستند. موتور RPMتوسط سنسورموقعیت میل لنگ کنترل می شود که نقش اصلی را در توابع زمان بندی موتور برای تزریق سوخت،وقایع جرقه و زمان بندی شیر دارد. سرعت بیکاری توسط یک توقف دریچه قابل برنامه ریزییا موتور پله کنترل کنترل از راه دور کنترل می شود. سیستم ها از یک موتور  DC دو طرفه استفاده می کنند که یک سوپاپ دریچه قابل برنامه ریزی است. سیستم های تزریق بدن (TBI) در ابتدا از یک موتور پله ای کنترل هوای آزاد استفاده می کردند. کنترل سرعت بیکار موثر باید بار موتور را در حالت بیکار پیش بینی کند.

برای کنترل سرعت، توابع کنترل کروز و محدودیت سرعت بالا، یک سیستم کنترل دریچه گاز کامل می تواند مورد استفاده قرار گیرد.همچنین بخش ای سی یو دیزل ژنراتور را برای قابلیت اطمینان نظارت می کند.

کنترل زمان بندی شیر متغیر بعضی از موتورها دارای زمان بندی متغیرسوپاپ هستند. در چنین موتور، ECU  دیزل ژنراتور زمان را در چرخه موتور که دریچه باز است کنترل می کند. دریچه ها معمولا سریعتر از سرعت پایین باز می شوند. این می تواند جریان هوا را به سیلندر افزایش دهد، و باعثافزایش قدرت و سوخت می شود.

کنترل الکترونیکی

موتورهای آزمایشی ساخته شده اند و آزمایش شده اند که دارای یک شفت مخزن نیستند، اما کنترل کامل الکترونیکی ورود و خروج دریچه خروجی، بسته شدن دریچه و منطقه باز شدن دریچه دارند. چنین موتورهایی می توانند بدون موتور استارت برای موتورهای چند سیلندر مجهز به سیستم احتراق الکترونیکی و تزریق سوخت با دقت و زمان دقیق اجرا شوند. چنین موتور شروع استاتیک می تواند راندمان کارآیی و کاهش آلودگی را در یک درایو هیبریدی خفیف، اما بدون هزینه و پیچیدگی یک موتور استارت فوق العاده ارائه دهد.

یک دسته خاص از ECM دیزل ژنراتور ها هستند که قابل برنامه ریزی هستند؛ این واحدها می توانند توسط کاربر دوباره برنامه ریزی شوند.

ارتقاء ای سی یو دیزل ژنراتور می تواند شامل توربوشارژر، سوپرشارژر یا هر دو، یک موتور بی نظیر باشد.تزریق سوخت یا جرقه شمع ارتقاء، اصلاح یا ارتقاء سیستم اگزوز، ارتقاء انتقال و غیره.برنامه ریزی یک ECU  دیزل ژنراتور  به طور معمول نیاز به اتصال دستگاه با یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ دارد. این اینترفیس لازم است تا کامپیوترهای برنامه نویسی بتوانند صداهای موتور کامل را به واحد کنترل موتور ارسال کنند و همچنین شرایط موتور را در زمان واقعی نظارت کنند. اتصال معمولا در این رابط کاربری استفاده می شود یا USBیا سریال.

با اصلاح این مقادیر در حالی که نظارت بر خروجی های با استفاده از یک پروب لامبدا گسترده، متخصصان تنظیم موتور می تواند جریان سوخت مطلوب خاص به موقعیت موتور و سرعت موتور را تعیین می کند. این فرآیند اغلب در یک تابع عملکرد موتور انجام می شود. یک دینامومتر معمولا در این مکان ها یافت می شود. این دستگاه ها می توانند اطلاعات مفیدی را برای موتورهای خاص مانند سرعت موتور، خروجی قدرت، خروجی گشتاور، رویدادهای تغییر دنده و غیره فراهم کند. متخصصان تنظیم اغلب از یک دینامومتر شاسی برای خیابان ها و سایر برنامه های با کارایی بالا استفاده می کنند.

در صورت نیاز به تعمیرات ای سی یو دیزل ژنراتور (ECU) , و اطلاع از قیمت ECU دیزل ولوو ، پرکینز ، کامینز و کاتر پیلار با شرکت بهسان دیزل و با شماره تماس ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷

۰۹۱۰۵۵۶۳۷۸۱

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما

تهران خیابان آزادی
شنبه - پنجشنبه: 9:00-18:00
© تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است.