تهران شهرک صنعتی چهاردانگه

نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز نیروگاهی شرکت بهسان دیزل

از دیگر خدمات شرکت  بهسان دیزل در صنعت تولید برق نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز می باشد. با توجه به هزینه بالای خرید ژنراتور گازسوز دقت در نصب ژنراتور گازسوز نیازمند توانمندی و تجربه و دانش بالا می باشد. و در صورت راه اندازی ژنراتور گازی به دست افراد غیر متخصص ضربات زیان باری به دستگاه وارد می گردد که در ادامه بحث به مراحل کار نصب  اوصولی  آن می پردازیم. . در صورت نیاز به نصب و راه اندازی ژنراتور گازی و یا مشاوره با کارشناسان شرکت بهسان دیزل در ارتباط باشید.

مراحل نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز

فونداسون ژنراتور گازسوز

با توجه به وزن و ابعاد ژنراتور گازی و همچنین ارتعاشات دستگاه در زمان کارکرد ، نیاز به زیرسازی و فونداسیون  می باشد. که ابتدا با توجه به ابعاد ژنراتور ، با استفاده از مصالح و آلماتور بندی و ضخامت آن با توجه به محاسبات اقدام به ساخت می نماییم. در صورت عدم وجود فونداسیون و زیرسازی نا متناسب سبب خسارات زیانباری به موتور می گردد. استفاده از ضربه گیر زیرشاسی ژنراتور و همچنین پیچ نمودن شاسی به فونداسیون نیز باید در این مرحله مد نظر قرار گیرد.

لوله کشی آب در نصب نصب ژنراتور گازسوز

با توجه به گرمای بالای موتور گازسوز حاصل از احتراق گاز سوختی  و دائم کار بودن آن رادیاتور ژنراتور گازسوز نسبت به دیزل ژنراتور ابعاد آن بزرگتر و با فاصله از طریق لوله کشی آب انجام میگردد. بازدید از سالم بودن سلول های رادیاتور ژنراتور گازسوز نیز باید رویت گردد و در صورت نیاز تعویض گردد تا خنک کنندگی به درستی انجام گیرد.

خط گاز و استفاده از کنتور مناسب جهت راه اندازی راه اندازی ژنراتور گازی

جهت رساندن سوخت گاز از کنتور تا دستگاه لوله کشی انجام می گردد با توجه به سایز توان ژنراتور گازی ، کنتور مربوطه استفاده می گردد. با استفاده از جدول ذیل باید کنتور مناسب جهت ژنراتور گازسوز استفاده گردد.

بررسی سیستم مکانیکی ژنراتور در نصب و راه اندازی ژنراتور گازی    

در صورت نیاز به اورهال ژنراتور باید مواردی چون تست سر سیلندر توسط تراشکار ، اندازه گیری بوش و پیستون ،بررسی یاتاقان های ثابت و متحرک ، میزان فشار اویل پمپ ، سرویس توربوشارژر و … بررسی و در صورت نیاز تعمیر گردد.

بررسی سیستم الکتریکال شامل تابلو و سنسور ها نصب و راه اندازی ژنراتور گازسوز

در صورت اتمام نواقص مکانیکی دستگاه ، باید تابلو کنترل فرمان و قدرت چک شود. کنترل سیم کشی در تابلو ، سالم بودن کلید قدرت و کنتاکتور فرمان و عملکرد آن ، رله های فرمان ،برد کنترل ، اتصال شینه ها ، عملکرد تایمر و سنسور ها و غیره باید مد نظر قرار گیرد.

بررسی سیستم جرقه زنی در نصب ژنراتور گازسوز

حساس ترین بخش در نصب ، بررسی سیستم سیستم جرقه زنی می باشد که شامل ۴ بخش شامل بررسی سالم بودن شمع و وایر ، تنظیم رگولاتور گاز ( میزان فشار ورودی گاز ) ، سالم بودن عملکرد شیربرقی ( قطع و وصل سوخت ورودی به موتور ) ، تنظیمات میکسر و تنظیم ایگنیشن یا سسیستم جرقه زنی و سالم بود آن می باشد. در صورت عدم سالم بودن و تنظیم این بخش خسارات زیادی به موتور به بار می آورد.

سیستم تهویه در راه اندازی ژنراتور گازی

با توجه به حرارت بالای ژنراتور گازسوز نیروگاهی باید به بحث خنک کنندگی و تهویه ژنراتور اهمیت داد. چک کردن ورودی و خروجی دما ، نصب فن ، هدایت گاز خروجی از موتور توسط اگزوز ، نصب پشم سنگ بر روی اگزوز و جلو گیری از انتقال حرارت به موتور و غیره جهت کارکرد نرمال ژنراتور باید در زمان نصب رعایت گردد. در صورت استفاده از اتاق فلزی تیپ کانتینر با توجه به بسته بودن و عدم انتقال هوای محیط نسبت به فضای باز ، از توان نامی ژنراتور در حدود ۱۵ درصد باید کاسته شود تا به ژنراتور آسیب وارد نگردد.

جهت نصب و راه اندازی ژنراتور گازی ازطریق مسیر های ذیل با ما ارتباط برقرار نمایید:

  • تماس ۲۴ ساعته با شماره تماس ۰۹۱۰۵۵۶۳۷۸۱
  • ارسال پیام در واتس آپ با شماره تماس ۰۹۱۲۳۸۵۶۹۴۷

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما